Japończycy sprecyzowali, że przeznaczą 288 mln dolarów na zakład w Alabamie, aby zwiększyć roczne moce produkcyjne z 670 tys. silników do 900 tys. do końca 2021 r. Ich fabryka w Kentucky otrzyma 283 mln dolarów na produkcję hybrydowych wersji RAV4 i Lexusa ES300h.
Na początku 2018 r. Toyota i Mazda potwierdziły budowę za 1,6 mld dolarów nowego zakładu w Huntsville w Alabamie. Zakład zatrudni do 4 tys. ludzi i będzie produkować ok.300 tys. pojazdów rocznie
Prezydent Donald Trump nakłaniał japońskie firmy do zwiększania zatrudnienia w Stanach, grożąc jednocześnie wprowadzeniem cła 25 proc. w imporcie samochodów — przypomniał Reuter.
- Cała ta działalność wykazuje — mam nadzieję — że stanowimy pozytywny czynnik narodowego bezpieczeństwa ekonomicznego USA. Wierzymy w Amerykę — powiedział dziennikarzom szef Toyoty na Amerykę Płn., Jim Lentz.
Donald Trump wezwał teraz General Motors, by wznowił działalność zakładu w Lordstown w Ohio w 10 dni po wyjeździe z niego ostatniego egzemplarza Chevroleta Cruze. GM zamierza zamknąć w tym roku 5 fabryk w regionie i skończyć z produkcją tego modelu.